ONZE KLANTEN
vertellen hun verhaal

Phil Tielant (86)

"De pijn die ik had is verleden tijd!"

philtielant Drie jaar geleden werd mijn been geamputeerd boven de knie. Een half jaar later werd mijn eerste prothese aangemeten in een revalidatiecentrum. De pasvorm van die prothese was helaas niet goed. De koker zat hoog in mijn lies en knelde daar constant. Door die pijn wilde ik dat been zodra ik het aan had zo snel mogelijk weer uit.
Natuurlijk ben ik met mijn klachten naar mijn instrumentmaker terug gegaan. Hij lapte de koker dan wat op, vijlde wat weg of plakte wat in de koker, maar niets hielp: de pasvorm werd er niet beter van. Op een gegeven moment begon het me erg te irriteren. Dat was het moment waarop ik ben gaan zoeken naar een ander bedrijf voor een second opinion. Mijn vrouw kende De Hoogstraat, had daar goede verhalen over gehoord en zo kwamen we bij Orthopedietechniek terecht.

We werden vriendelijk ontvangen door de revalidatiearts dokter Kap en de directeur meneer Conradi. Binnen een half uur keken de dokter en meneer Conradi elkaar aan en wisten ze een mogelijke oplossing voor mijn probleem. Er werd letterlijk tegen me gezegd: “Wij hebben een been voor u.” Er is direct een afspraak gemaakt voor het aanmeten van de nieuwe prothesekoker. Via een heel speciale procedure werd die prothesekoker aangemeten. Nog diezelfde dag zette ik daar mijn eerste passen mee. Het is een nieuw soort prothesefitting. De bovenrand van de koker is van soepel materiaal en de koker loopt niet door tot in mijn lies. Dit voelt heel comfortabel. Thuis draag ik de prothese nu de hele dag, omdat ik dit kunstbeen niet voel. De pijn die ik had is verleden tijd.

Mijn looppatroon is nog steeds niet zo best. Daarom werd er ook direct een afspraak gemaakt met een bewegingsanalist en een fysiotherapeut voor een aantal oefensessies. Daarmee ben ik nu bezig. Wat ik het meest opmerkelijk vind aan dit bedrijf is de klantvriendelijkheid en de efficiënte manier van werken. We konden snel terecht, er gaat geen tijd verloren en er is alle aandacht. Alle vragen worden direct beantwoord. Ik blijf hier graag in behandeling.