Menu
beenprothesen2018
sloganbeenprothesen

Nazorg

Een klant krijgt over de verdere procedure

Informatie bij levering van de beenprothese

Wilt u weten hoe u de prothese moet onderhouden, of wanneer u een vervolgafspraak met de orthopedisch instrumentmaker moet maken? Goed geïnformeerd worden is belangrijk als je een prothese draagt. Wij zijn ons daar heel erg van bewust. Tijdens de aflevering van de prothese krijgt u daarom de volgende informatie van uw instrumentmaker:

  • Instructie voor onderhoud
  • Informatie over de voorkomende huidproblemen en het herkennen hiervan
  • Wat te doen bij problemen met het hulpmiddel of de huid
  • Een afsprakenkaartje met uw volgende afspraak en/of ons telefoonnummer
  • Informatie over trainingsmogelijkheden

Is de instrumentmaker informatie vergeten mee te geven? Neem dan contact met ons op. We sturen de informatie dan na.

Neem contact op als er problemen zijn!

Wat te doen bij problemen met de beenprothese

Onze service houdt niet op na levering van de prothese. Wij willen dat u dagelijks goed met uw beenprothese kunt lopen of kunt functioneren. Problemen met uw prothese verhelpen we daarom graag zo snel mogelijk, zodat u vooral de gewone dagelijkse dingen kunt blijven doen.

Belt u ons vooral:

  • als de prothese te strak zit (uw been wordt blauw of u voelt vreemde tintelingen)
  • als de prothese te wijd is (de prothese zakt af of draait)
  • als de prothese vreemde geluiden maakt
  • als u blaren of andere huidproblemen krijgt
Vervolgafspraken maken

Vervolgafspraken met de instrumentmaker

Wanneer kan ik de orthopedisch instrumentmaker bellen of bezoeken? Dat is een vraag die we regelmatig te horen krijgen. Daarom maken we na een bezoek meteen een vervolgafspraak met u. We willen dat u met uw beenprothese optimaal functioneert in het dagelijks leven. Na een jaar wordt u altijd opgeroepen voor een nazorgafspraak. Is er in de tussentijd iets niet in orde met de prothese, belt u dan vooral op. Wij plannen dan direct een afspraak in en kijken wat we voor u kunnen doen. Is er niet direct een afspraak met u gemaakt? Belt u ons dan op voor een afspraak: 030 - 2581811.
Controle-afspraken maken

Algemene Prothese Keuring

Wij willen dat u veilig en goed met uw beenprothese kunt funtioneren. Daarom hebben wij de zogenaamde APK ingesteld. De term APK gebruiken wij voor Algemene Prothese Keuring. Wij roepen u jaarlijks op voor een controle-afspraak. We bekijken dan samen met u of de prothese nog voldoet aan de eisen en uw wensen. 

Caroline van den Kommer

539“Wij vinden het erg belangrijk dat u veilig en goed kunt functioneren met uw prothese. Daarom roepen we u elk jaar op voor een controle, om ervoor te zorgen dat u veilig en goed blijft lopen en u meer uit uw prothese kunt halen. Ook geven we u de kans om door middel van een gangbeeldanalyse of loopanalyse uw manier van bewegen te laten analyseren en waar mogelijk te verbeteren. Die extra service vinden we belangrijk! ”Caroline van den Kommer, beleidsmedewerker Zorg & Kwaliteit

Meer lezen, klik hier

Direct naar het contactformulier

Bel of mail ons